http://www.mmistanbul.com/news_detail.cfm?news_id=639
http://www.google.com/Top/World/T%C3%BCrk%C3%A7e/K%C3%BClt%C3%BCr_ve_Sanat/Film_ve_Sinema/Filmcilik/
http://www.dmoz.org/World/T%C3%BCrk%C3%A7e/K%C3%BClt%C3%BCr_ve_Sanat/Film_ve_Sinema/Filmcilik/
http://www.mahkum.net/2005/06/01/senaryo-yazimi-uzerine-notlar/
http://www.atolye16mm.com/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=36
http://www.exforum.net/senaryo-yazim-teknigi-t-4939-2.html
“Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği”, Turgut Özakman’ın, 51 yıllık yazarlık, 36 yıllık öğretmenlik birikiminin ürünü olan bir kitap; yalnız öğrencilerin ve dramaturgların değil, oyun ve senaryo yazmak isteyen herkesin yararlanabileceği özgün bir çalışma.Kitapta, birçok örnekle desteklenmiş olarak, konu bulmakla ilgili bütün yöntemler, karakter yaratmanın yolları, drama sanatının başlıca teknik ve estetik sorunları ve çözümleri, pratik bir anlatımla açıklanmaktadır.Tiyatro oyunu ve senaryo yazma teknikleri hakkında hayli eser var. “Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği ise, bütün dramatik yazarlık dallarını (tiyatro ve radyo oyunu ile televizyon ve film senaryosunu) kapsayan, ortak ve farklı temel özellikleri ve teknikleri birarada anlatan ilk çalışmadır.
Kitabın içinden
Tiyatro, radyo ve televizyon oyunlarında, televizyon ve sinema filmlerinde, aynı dramatik kurallar geçerlidir. Konu anlatılmaz, canlandırılır, genel olarak o anda oluyormuş gibi sergilenir. Ama aralarında, iletim ve sergileme farklarından kaynaklanan ayrılıklar vardır. Mesela bir radyo oyunu yalnız kulağa, bir sessiz film veya sözsüz oyun ise yalnız göze yöneliktir. Bir film veya sahne oyunu, hem kulağa, hem göze yöneliktir ama ikisinin arasında da iletim ve sergileme farkları bulunmaktadır.
Dramatik Mantık
Dramatik sanatlarda iki temel yöntem vardır: Kapalı biçim (benzetmeci/dramatik yöntem), açık biçim (göstermeci/epik yöntem). Bu iki yöntem arasındaki fark şöyle özetlenebilir:Kapalı biçimde, izleyici yokmuş gibi davranılır. İzleyicinin, oyunu, o anda olmakta olan gerçek bir olaymış gibi seyretmesi istenir. Açık biçimde ise, doğrudan izleyiciye yönelinir, bir oyun seyrettiği unutturulmaz.
Kitabın Künyesi
Yayınevi : Bilgi YayıneviYazar : Turgut ÖzakmanSayfa Sayısı : 330Türü : Referans - Senaryo-OyunISBN : 975-494-779-1Basım Tarihi : 1998 - Kasım
Fotograf Sinema Ankara SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ KURSU Kurs Süresi: 6 Hafta Kurs Günleri:CUMARTESİ-PAZAR Saat: 11:00 - 13:00 Egitmenler: Oğuz ÇİÇEK, Burak TAMDOĞAN Başlangıç tarihi: 20 EKİM 2007, CUMARTESİ SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ KURS İÇERİĞİ *İNSAN NİÇİN YAZAR *ÜÇ DRAMATİK UNSUR Tragedya Komedya Epos *SENARYO NEDİR *DRAMATİK HAREKETİN UNSURLARI *SAHNE VE SEKANSLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ *OLAY ÖRGÜSÜNÜ KURMA *KARAKTER OLUŞTURMA *RADYODA SES ÖGESİ *SENARYODA SES ÖGESİ *DİYALOG, DOĞAL SESLER, EFEKT VE MÜZİK *ÖYKÜLEME TEKNİKLERİ *YAPI TÜRLERİ *SENARYO YAZMAK *AMERİKAN FORMATI *STORY-BOARD NEDİR *ÇEKİM SENARYOSU *SENARYO YAZMAYA NASIL BAŞLANIR *ŞEKİL OLARAK SENARYO *YAPI OLARAK SENARYO Kurs bitiminde FSA sertifikası verilecektir... FSA'DA EKİM 2007 DÖNEMİ DİĞER KURSLAR: -Fotograf -Karanlıkoda giriş -İleri Düzey Karanlık Oda -Digital fotograf -İleri düzey çekim teknikleri -Sinema kursu FSA Fotograf Sinema Ankara KIZILIRMAK SOKAK 29-3 Emek Ap. Kızılay-Ankara (Kocatepe Otoparkı karşısı-Tenedos cafe üstü) Ayrıntılı Bilgi İçin: 425 16 16 www.fotografsinemaankara.com fotografsinemaankara@gmail.com
http://alperselan.googlepages.com/senaryoyaz%C4%B1mtekni%C4%9Fi
14 Kasım 2007 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder